ユング心理学と社会の問題

ユング心理学と社会の問題


カール・ユングの自己の理論について話しましょう。これは小宇宙に関係しており、大宇宙の集合的発現にどのように関係するのかを探ります。

西洋の現在の構成、特にアイデンティティ政治への支配的な二極化、
急進的な反男性感情、反白人感情、および反社会的感情によって証明されるように、西洋では集合的な影が現れます。
私たちの文化的発展に必要なステップとして、自分の内部のアニマとアニムス(女性と男性の心理的原則)の役割についての多くの混乱も同様です。

自我中心主義から集団的影の所有と投影への二極化されたスイングは、明白な自我中心主義の初期の時代によって可能になりました(とりわけ)
これは個人の、したがってこの状況では、私たちの集団のペルソナに対する過剰な認識です。

自我は私たちの意識的な心であり、ペルソナは私たちが身元を特定して私たちの周りの人々に見せることを選択するマスクですが、必ずしもこの外部化されたアイデンティティの下に実際にいる人を反映しているわけではありません。

ペルソナとの自己中心的な過剰識別は私たちの個人の成長の典型的なステップですが、影は常に表面に忍び寄ってくるでしょう。そしてそれは統合的な方法で対処する必要があります。


判断ではなく、むしろそれらを観察してから統合するという意図で、無意識の影のあるコンテンツに意識的に焦点を向けると、意識的なエゴと無意識の影の両方がユングが「自己」と呼ぶものに統合します。化学反応のように、2つの部分から3番目の物質を生成します。

集合的無意識とは区別され差別化された統合された自己になるプロセスは「個性化」と呼ばれ、内面化された(個性化された)アイデンティティは自己指向の生活と個人の主権を最も助長するものであると私の意見です。

拘束力のない大量移民や銃口での課税のようなものは、レイプや個人の境界のその他の攻撃的な違反などのトラウマ的な出来事が自分の心理的構造の断片化と崩壊を引き起こすのと同じように、国家的および文化的な断片化と崩壊を引き起こします。

しかし、私たちはこれによって犠牲にされていません。
それは、私たち自身の集団的予測と、根底にある見られ対処される表面的な信念パターンであるため、予測を撤回し、私たち自身の幸福に責任を持つことができるかもしれません。

私たちがこれを自分自身に対して行っていること、および外部の悪役によって私たちに対して行われていないことがより明白になっています。
私たちは真の悪人であり、私たちは行動への呼びかけを聞くことができ、個人の主権への個々の旅、したがって集合的な主権に従うことができる唯一の英雄です。


「自分の闇を知ることは、他の人々の闇に対処するための最良の方法です。」〜Carl Jung


「他人を苛立たせるものはすべて、自分自身についての理解に導くことができます。」〜Carl Jung


「彼のすべての投影を撤回するのに十分勇敢な人を想像すると、あなたはかなり厚い影を意識している個人を得る。

そのような男は、新しい問題や対立に悩まされています。

彼は自分にとって深刻な問題になっています。彼は今や彼らがこれをやるとか、彼らは間違っているとか、彼らは戦わなければならないということを言うことができません…
そのような人は、世界のどこにでも悪いことが自分の中にあることを知っており、自分の影に対処することだけを学べば、世界のために何か現実的なことをしました。

彼は、今日の巨大で未解決の社会問題の少なくとも極小部分を背負うことに成功しました。」〜CG Jung、「心理学と宗教」(1938)。 CW 11:心理学と宗教:西と東。 P.140


これはユングの理論を非常に単純化した説明であり、集合的な無意識や原型などには触れていませんが、
個人の精神の中で起こっていることは、文化や国などの個人のコレクションの中で起こっていることにも対応する可能性を示しています。

個人が独自性を確立する必要があり、自我と影を自己に統合し、健全な心理的境界と最低限の基準を設定する必要がある場合、文化や国などの個人のコレクションも独自性を確立する必要があります。
自我と影を自己に統合し、健全な境界と最小基準を設定する十分な個人を通じて。

ソース記事:
ユングの自己理論と集団シャドウプロジェクション

Let's talk about Carl Jung's theory of the Self, which is concerned with the microcosm, and explore how it might relate to the collective manifestation in the macrocosm.

I see the current makeup of the West, especially the dominant polarized swing into identity politics, as evidenced by radical anti-male sentiment, anti-white sentiment, and anti-straight sentiment that's manifested in the West a collective shadow, as well as much confusion about the roles of one's internal anima and animus (feminine and masculine psychological principles), as a necessary step in our cultural development.

Jung considered the shadow to be the underlying belief patterns that one is unconscious of that motivates one's behaviors and outcomes,
and also aspects of oneself that are projected onto others that they consider villainous;
after all, hate of another is preferable to self-hate.


The polarized swing from egocentrism to collective shadow possession and projection was made possible by an earlier era of overt egocentrism (among other things), which is an individual's, and therefore in this situation, our collective's, over-identification with the persona. The ego is our conscious mind, and the persona is the mask that we choose to identify with and show to those around us, but it does not necessarily reflect who we actually are underneath this externalized identity.

Whereas egocentric over-identification with the persona is a typical a step in our individual growth, the shadow will invariably creep up to the surface next—and it needs to be dealt with in an integrative manner.


As one consciously directs their focus onto the shadowy contents of their unconscious, not in judgment, but rather with the intention of observing and then integrating them, both the conscious ego and the unconscious shadow integrate into what Jung termed the "Self", which much like a chemical reaction, produces a third substance from the two parts.

The process of becoming an integrated Self distinct and differentiated from the collective unconscious was termed "individuation", and it is my opinion that an internalized (individuated) identity is the most conducive to self-directed living and personal sovereignty.


Things like unfettered mass immigration and taxation at gunpoint cause national and cultural fragmentation and dis-integration much in the same way that a traumatic event, such as a rape or other aggressive violation of one's personal boundaries causes fragmentation and dis-integration of one's psychological makeup.


However, we're not being victimized by this, as it is our own collective projections and underlying belief patterns that are coming to the surface to be seen and dealt with, so that we might be able to withdraw our projections, and take responsibility for our own well-being.

It is becoming more obvious that we are doing this to ourselves, and that it is not being done to us by an external villain;
we are the true villains, and we are the only heroes that are capable of hearing the call to action, and following the individual journey to personal sovereignty—and therefore collective sovereignty.

“Knowing your own darkness is the best method for dealing with the darknesses of other people.” ~Carl Jung


“Remember everything that irritates us about others can lead us to an understanding about ourselves.” ~Carl Jung


“If you imagine someone who is brave enough to withdraw all his projections, then you get an individual who is conscious of a pretty thick shadow.

Such a man has saddled himself with new problems and conflicts.

He has become a serious problem to himself, as he is now unable to say that they do this or that, they are wrong, and they must be fought against…
Such a man knows that whatever is wrong in the world is in himself, and if he only learns to deal with his own shadow he has done something real for the world.

He has succeeded in shouldering at least an infinitesimal part of the gigantic, unsolved social problems of our day.” ~CG Jung, “Psychology and Religion” (1938). In CW 11: Psychology and Religion: West and East. P.140


While this is an extremely simplistic explanation of Jung's theories, and has not gone into things such as the collective unconscious or archetypes,
it does demonstrate the possibility that what goes on within an individual's psyche also corresponds to what goes on within a collection of individuals, such as a culture or nation. If an individual needs to establish distinctiveness, which requires integrating their ego and shadow into their Self, and setting healthy psychological boundaries and minimum standards, then a collection of individuals, such as a culture or nation, also requires establishing distinctiveness, through enough individuals integrating their ego and shadow into their Self, and setting healthy boundaries and minimum standards.

Source article:
Jung’s Theory of the Self & Collective Shadow Projection

コメント
Jean Whitred Did Jungは、私たちの精神のすべての構成要素を別々であり、重なっていないと考えています。

意味がありません。

根は、それらから発生する植物とは別ではなく、植物の一部として存在します。

子供は、自分が成長する大人とは別ではありません。

それは発達ゲームです。

ユングは、それが互いの中のすべての成分から始まり、それぞれが枝から出てくる花から種が出てくるのと同じように必然的に現れることを理解していたに違いありません。

私たちの精神には、何らかの外部の力によって妨げられない限り、自然に発達する相互接続があります。

運命は内から私たちを導き、運命は外からの影響を与えます。

私たち人間、または少なくとも私たちの何人かは、私たち自身(および他の人たち)の意識の発達を支援する素晴らしい能力を持っています。 なんと素晴らしい責任であり、それでも、なんと輝かしい責任でもあります。


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